SNAFU je koncept herního režimu, jenž je propojen s motivačním systémem a vystaven na principu jednoho života s využitím generovaného herního obsahu vytvořeného unikátně pro daný den.
Je určen jak pro jednotlivce, kteří chtějí hrát systém jednotlivě (SP režim), v náhodné skupině či ve vlastní vytvořené skupině (COOP režim).
Celý systém stojí na měsíčních cyklech, které se odehrávají na předem určeném ostrově. Každý hráč má jeden život a jeho cílem je přežít pětadvacet vygenerovaných misí, které jsou stejné pro všechny hráče, kteří ji daný den hrají. Na každý den je určena jedna mise, jeden pokus, jeden život. Mise není nutné plnit v tom daném započatém měsíci, ale může si hraní protáhnout a těch pětadvacet misí splnit třeba během měsíců dvou či tří. Pakliže je úspěšně přežije získá tím zápis a odznak do svého profilu. Speciální odkaz získají ti, co to zvládnou během měsíce, kdy začali (dodrží měsíční cyklus).
Systém bude využívat systému postupu, kdy se hráči bude v průběhu hraní odemykat lepší výbava. Postup bude záležet na tom, jak úspěšně mise, kterých se účastnil, dopadly. Nebude vázán na postavu, ale na profil.
Každý týden budou začínat nové cykly na nových ostrovech. Je tak možné po smrti vytvořit novou postavou a začít s ní na novém ostrově od začátku a nečekat celý měsíc na nový cyklus. Zde již může mít postavu s lepší výbavou, pokud dříve nějakého postupu v odemykání výbavy dosáhl.
Systém by mohl využívat příběhového pozadí, ale nejdříve je potřeba otestovat funkčnost základního konceptu.