After Montignac

ANYONE LEFT ON EVERON. REPEAT. ALL REMAINING TROOPS ON EVERON. TRY TO GET TO THE EVAC POINT AT Ea64. GOOD LUCK. GOD BE WITH YOU.

PAPA_BEAR

Kníže Andrej v Brně

Už byla úplná tma, když kníže Andrej přijel do Brna a uviděl kolem sebe vysoké domy, světla v krámech, okna domů a lucerny, krásné kočáry, dunící po dlažbě a celou tu atmosféru velikého, živého města, která vždycky tolik láká vojáka, jenž se vrací z pole.

Lev Nikolajevič Tolstoj – Vojna a Mír

Tolkien o Pánovi prstenů

”V jednom ze svých nedávných dopisů jste vyjádřil, že si stále přejete vidět rukopis mého navrhovaného díla Pán prstenů, které mělo být podle původního očekávání pokračováním Hobita? Už osmnáct měsíců jsem doufal, že přijde den, kdy je budu moci prohlásit za dokončené. Dílo je dokončené, ačkoli ještě zčásti nerevidované, a myslím, že je ve stavu, v jakém by je čtenář mohl číst, pokud při pohledu na ně neomdlí.

Jelikož odhadovaná cena přepisu se pohybovala kolem sta liber (které nazbyt nemám), musel jsem to skoro celé přepsat sám. A když se teď na to dívám, vidím rozsah té pohromy. Dílo se mi vymklo z rukou a stvořil jsem obludu, nesmírně dlouhý, značně ponurý a velmi děsivý romantický příběh, zcela nevhodný pro děti (pokud vůbec pro někoho vhodný); a není to vlastně pokračování Hobita, ale Silmarillionu.

Podle mého odhadu má – i bez jistých nutných doplňků — asi 600 000 slov. Jedna písařka to odhadla dokonce na víc. Až příliš jasně vidím, jak je to  nezvládnutelné. Jsem ale unavený. Mám to z krku a mám pocit, že už s tím víc udělat nemohu, snad jen nějakou malou revizi nepřesností. A ještě hůř: cítím, že je to svázané se Silmarillionem.”

Pád Gondolinu (str. 136)

Chcete vědět víc? 🙂

Evoluční vývoj

“Celé to vznikalo evolucí. Takže to nebylo tak, že bychom si řekli, že teďka to zahodíme a napíšeme znova. Na tohle moc nevěřím, co se týče vývoje. Strašně lidí na to věří, že teď už je to nějaký sprasený, pojďme to celý zahodit a začít krásně znova od začátku! Podle mne je vždycky lepší to sprasený opravit, protože jinak člověk udělá jiný chyby.”

Michal Kovařík – Factorio – Kafemlejnek TV 22

Virtually killed

“Being virtually killed by virtual laser in virtual space is just as effective as the real thing, because you are as dead as you think you are.”

The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy


Malé věci udělají jednu velkou

“Já kdykoliv lhal nebo podváděl, dostal jsem nafackováno. Od táty nebo od života.

Šiď to, fajn, ale nikam to nedotáhneš. 

To malé věci poskládané k sobě udělají jednu velkou. 

Přijde mi, že tohle mladí pořád dostatečně nechápou.”


Petr Svoboda – Ty jsi skončil – bezfrazi.cz

O nevyhnutelnosti smrti

Neexistuje něco jako přirozená smrt. Nic, co se člověku děje není přirozené, protože sama jeho přítomnost vyvolává otázky. Všichni lidé musí zemřít. Pro každého jednotlivce je ale jeho smrt neštěstím a i když o ní ví, a je s ní smířený, je to pro něj neospravedlnitelné zneuctění.
– Simone de Beauvoir

(základ pro Pána prstenů dle J.R.R Tolkiena)

Krize nadměrné produkce?

„Jen dobrá hra už dnes nestačí. Zajistit si viditelnost je velmi obtížné, jen velmi obtížně se nachází cesta. Všechno vypadá chaotické a mediální kanály už nefungují jako dřív. Mám takový pocit, že se z toho stala už jen sázka na štěstí,“ vysvětluje zakladatel studia současný stav herního vývoje ve své zemi (Rumunsko) a možná i na Indie scéně obecně. Podle Cristiana jsme v krizi nadměrné produkce, což snižuje hodnotu her.
„Také to vypadá, jako kdyby každý věděl, jak hry dělat a prodávat – což ale samozřejmě není pravda, jen se hodně žvaní,” říká Cristian. Hráči podle něj chtějí stále levnější hry, které jsou však zároveň inovativní a přelomové. Což ale za těch pár drobných dostat nemůžou.

Level 279 – Cristian Diaconescu

Saudade

Našel jsem při tom slovo, které vystihuje, o co v Sunless Sea jde. Saudade. Je z portugalštiny a vyjadřuje touhu po domově a nostalgii po něčem, co je daleko nebo ztraceno. Saudade. Cítilo ho portugalští mořeplavci a navigátoři, kteří byli předaleko od svých domovů a žen, ale zároveň je to táhlo dál a dál za obzor. A přesně to jsem zkoušel vyjádřit i v Sunless Sea. Konflikt mezi touhou dostat se dál a čelit novému neúspěchu a zároveň nutkání vrátit se do bezpečného domovského přístavu.

Level 279 – Alexis Kennedy (rozhovor)